JÓGAINFÓ

Jógainfó

A jógatippek segítenek abban, hogy mire számíthatsz egy jógafoglalkozáson a Sivananda Jógaközpontban, vagy hogyan gyakorolj otthon.

JÓGA ETIKETT A Jógaközpontban

A Sivananda Jógaközpont a béke és a nyugalom szigete. Ahhoz, hogy a jógaórákon igazán jól érezhesd magad és a jógaközpont harmóniáját is megőrizhessük, a következők betartásával tudsz hozzájárulni:

JÓGAÓRA ELŐTT 

  • A jógaóra előtt 2 órával már lehetőleg nem eszek. Folyadékot inkább az óra után fogyasztok sokat, előtte csak keveset.
  • Legalább 10 perccel az órakezdés előtt érkezem, így lesz időm bejelentkezni és nyugodtan, kapkodás nélkül átöltözni.
  • A cipőmet az előtérben hagyom. Az órán általában mezítláb jógázunk, esetleg – fázósabb lábúak – zokniban.
  • Mielőtt átöltöznék, a recepción regisztrálok az órára.
  • A mobiltelefonomat már előre kikapcsolva vagy rezgés nélküli néma üzemmódba állítva a táskámban hagyom.
  • Kényelmes, a szabad mozgást biztosító ruhában jógázom.
  • A jógaterem a szádhana (jógagyakorlás) terme. A terembe belépve már nem beszélgetek, elfoglalom szőnyegemet és a hátralévő időt az órára való csendes ráhangolódásra fordítom.
  • Ha az órakezdés után érkezem, akkor csendben átöltözöm és megvárom a bevezető relaxáció és meditáció végét, csak ezután megyek be halkan a jógaterembe.
  • Az óra előtt jelzem az oktatónak, ha bármilyen egészségügyi, mozgásszervi-, szív és érrendszeri-, vagy egyéb megbetegedéssel, problémával küzdök.
  • Ha beteg vagyok, csak a teljes gyógyulás után megyek jógázni, nehogy megfertőzzem társaimat. (Lázas, legyengült állapotban a szervezetednek egyébként is nyugalomra, pihenésre van szüksége.)
  • A Jógaközpont területén nem fogyasztok húst, halat, tojást, alkoholt, és nem is dohányzom.

 

JÓGAÓRA KÖZBEN

  • A jógaterembe folyadékot csak zárható palackban viszek be.
  • Az óra alatt társaimat nem nézem, nem beszélgetek. Jógaórán mindenki befele figyel. Ha bármilyen kérdés merül fel bennem az óra közben, azzal az óra után fordulok az oktatóhoz.
  • Ha korábban kell elmennem, előre szólok az oktatónak és a végső relaxáció előtt, csendben távozom.

 

JÓGAÓRA UTÁN

  • Vigyázok a tisztaságra és a berendezések állapotára. Ha használtam a konyhát, elmosogatok magam után
  • A jógaóra végén helyére teszem a jógamatracom, a rendesen összehajtogatott takarómat és az órai mantrákat, majd csendben hagyom el a termet
  • Élvezzem a nyugalmat, belső békét, amit magammal viszek az óráról.

 

JÓGAGYAKORLÁS OTTHON

ELŐKÉSZÜLETEK

Ha otthon is szeretnéd gyakorolni a jógát, érdemes beszerezned egy jógaszőnyeget, vagy egy nagyobb puha takarót, ami nem csúszik. A gyakorláshoz egy vastagabb szőnyeg is alkalmas, ugyanakkor ügyelj arra, hogy ez a szőnyeg legyen tiszta, amikor jógázásra használod.

A jógázást kezd mindig mentális felkészüléssel. Ehhez segít egy mantra vagy fohász.

ÉTKEZÉS

A jóga gyakorlatok végzéséhez a legelőnyösebb az üres gyomor, ezért törekedj arra, hogy a gyakorlás kezdete előtt 2-3 órával egyél utoljára.
A jógához legalkalmasabb ételek csoportját itt találod.

ÖLTÖZET

Nadrágod derékban legyen laza, a felsőd kényelmes, a relaxációhoz igény szerint legyen kéznél egy takaró, vagy pulóver.

TELEFON

A jógázás előtt kapcsold ki, vagy halkítsd le a mobilod! Szenteld ezt az időt magadnak!

EGÉSZSÉGÜGYI PROBLÉMÁK

A jóga mindenkinek szól kortól, nemtől, testalkattól, vallástól stb. függetlenül. Kérünk azonban, hogy tájékoztasd az oktatót, ha bármilyen egészségügyi problémád, mozgásszervi panaszod van, ha menstruálsz, illetve ha várandós vagy. Ennek megfelelően megtanulhatod, hogy hogyan változtasd az egyes gyakorlatokat magadra szabva.
Az otthoni gyakorlásnál is tartsd ezt szemelőtt.

GYAKORLÁS

A gyakorlásban fontos az ászanák, a relaxáció és pránájámák megfelelő aránya.
Akkor jógáztál helyesen, ha a gyakorlás után könnyűnek és energikusnak érzed magad. Ellenkező esetben egyeztess a jógaoktatóddal, hogy min kell változtatnod.
A rendszeres gyakorlásban a legfontosabb a MEDITÁCIÓ. Tehát ha másra nem is jut mindennap időd, ez legyen mindig a legfontosabb.
Ezután végezz napüdvözletet, majd pihenés után kezdheted az ászanákat. Válassz a risikési 12-15 alapászana közül, kihagyhatsz egyes pózokat, de fontos, hogy a sorrend megmaradjon.
Ezt követően végezd a pránájámákat: kapálabhátit és az anulómavilómát, a jógaoktatóddal megbeszéltek szerint.
Hagyj időt magadnak a relaxációra is. Végezd az ellazító szavakkal egyes szám első személyben, vagy csak figyeld a légzésedet 5-10 percig.

MEDITÁCIÓ

A meditációhoz érdemes kialakítani egy saját meditációs helyet, amit csak Te használsz, hogy a meditáció által keletkezett pozitív rezgések itt megmaradjanak és támogassák a meditációban való fejlődésedet. A meditáció 12 pontját ide kattintva találod.

Egyéb kérdésekkel fordulj hozzánk bizalommal.