SIVANANDA JÓGAKÖZÖSSÉGI PORTÁL ÉS A SPIRITUART JÓGA ALAPÍTVÁNY
1028 Budapest, Szegfű utca 2. | +36 1 397 5258 | +36 30 689 9284 | joga@sivananda.hu
Számlaszámunk: 16200106-11604543      Adószámunk: 18079492-1-41

Gyors fejlődést támogató (szádhana) program

Szádhana program

A jógagyakorlás eredményességének egyik legfontosabb titka a napi szintű rendszeres gyakorlás. Ennek elősegítésére jött létre a szádhana program. A program keretén belül, Jógaközpontunk, jógaoktatókkal ingyenesen segíti azokat, akik napi rendszerességgel akarnak tenni testi és lelki egészségükért.

Ahhoz, hogy megfeleljünk a külvilág egyre keményebb kihívásainak, komoly fizikai és mentális állóképességre van szükségünk. Emberek ezrei vágynak sugárzó életerőre, mégis kevesen tesznek érte, pedig a megoldás bennünk rejlik.

A jóga évezredek óta kiforrott módszere az emberi önfejlődésnek. Hatékony módszerei vannak:

  • a fizikai és mentális állóképesség,
  • a jó közérzet,
  • a belső béke és nyugalom megteremtésére.

 

Jógaközpontunk ennek megteremtéséhez kíván hozzájárulni, 2007 óta folytatott, ingyenes jógaprogramjával, mely az egyéni fejlődést szolgálja egy teljes éven át. Ezt hívják a jóga nyelvén Szádhana Programnak azaz a gyors fejlődést támogató jógagyakorlási programnak.

A programhoz bárki, bármikor csatlakozhat, aki elfogadja a részvétel feltételeit.

Szvámí Sivánanda e módszert tartja a spirituális fejlődés hatékony formájának. Tanítása a testi és lelki egészség, a belső harmónia megteremtését célozza. Módszerének lényege a test és elme uralmát célzó kitartó rendszeres gyakorlás.

“Az igazi változás eléréséhez meg kell értenünk, hogy az elkötelezettség nem a szabadság korlátozása, hanem ellenkezőleg, a szabadság igényének érvényesítése, hogy azt az irányt válasszuk, amerre akarjuk, hogy életünk haladjon. Az elkötelezettség ahhoz kell, hogy a jelenben éljünk és engedjük el a múltat, az ábrándozást vagy egy elképzelt jövőtől való aggódást.”
(Részlet a Sivánanda Meditációs kézikönyvből)

Az elmúlt év tapasztalatai alapján szádhana programunkat három szintűvé alakítottuk:

I. ÚJ! ELŐKÉSZÍTŐ SZÁDHANA SZINT

Melyet azok számára ajánlunk, akik szeretnének a szádhanához csatlakozni, de még nincs elég tapasztalatuk, hogy folyamatosan eleget tudnak-e tenni a szádhana alapkövetelményeinek. Ezt javasoljuk azoknak is, akik már korábban próbálkoztak, de valamelyik feltétel vagy feltételek teljesítése elmaradt.

II. SZÁDHANA SZINT 

Vállalásai változatlanok maradtak:

  • Legalább napi egyórás jógagyakorlás testi és lelki egészségünkért egy éven át. (Annyi könnyítés van, hogy a napi egy órának heti átlagban kell meglennie.)
  • Egyszerűsített spirituális napló vezetése, napi szinten, kötetlen formában, de az alábbi minimum tartalommal: reggeli felkelés, esti lefekvés időpontja, az alvás- és jógagyakorlás, valamint a karma jóga időtartamának rögzítése. Kérésre megszerkesztett mintát küldünk.
  • Szádhana fogadalom kitöltése és elküldése a választott szádhana oktatónak.
  • A kitöltött havi spirituális napló emailben való elküldése a választott szádhana oktatónak a következő hónap 5-ig. (Ennek a pontnak külső inspirációs szerepe van. A szádhana oktató a naplókat bizalmasan tárolja, de azt csak előzetesen kért konzultáción, a szádhaka kérésre analizálja).
  • Havonta legalább öt óra önzetlen szolgálat elvégzését (karma jógát) Jógaközpontunk működéséért és fejlesztéséért. Az önzetlen szolgálat gyakorlásunk és önfejlődésünk szerves része! Nonprofit Jógaközpontunk működése is önzetlen szolgálatra épül. (a választható karma jóga feladatok a mellékletben találhatók)
  • Évente legalább két jógahétvége eltöltése vagy jógatábor pilisszentléleki ásramunkban.
  • Nyilatkozat aláírása a jógaközpontban a II. Szádhana szint feltételeinek vállalásáról.
  • A résztvevők számára a Jógaközpont ingyenes személyes vagy email konzultációs lehetőséget biztosít a választott szádhana oktatón keresztül.
  • Saját szádhanázó levelező listánkra felkerülnek a szádhanázni vágyók is.

 

III. SZÁDHANA SZINT

A vállalások alapvetően megegyeznek a második szinttel és a következő elemekkel bővülnek:

  • Minimum napi másfél órás jógagyakorlás, melyből legalább félóra meditáció
  • Vegetáriánus táplálkozás
  • Az egyszerűsített spirituális napló helyett lehet vállalni Sivánanda 25 pontos spirituális naplóját. Kérésre elküldjük Szvámí Sivánanda: Hogyan vezessük a spirituális naplót? című írását és a megszerkesztett naplómintát is.
  • Havonta legalább nyolc óra önzetlen szolgálatot (karma jógát) Jógaközpontunk működéséért és fejlesztéséért. Nonprofit Jógaközpontunk működése is önzetlen szolgálatra épül. (mellékletben található)
  • Nyilatkozat aláírása a jógaközpontban a III. Szádhana szint feltételeinek vállalásáról.

 

JELENTKEZÉS

E-mailben: joga@sivananda.hu

MELLÉKLETEK