SIVÁNANDA JÓGAKÖZÖSSÉGI PORTÁL ÉS A SPIRITUART JÓGA ALAPÍTVÁNY
1028 Budapest, Szegfű utca 2. | +36 1 397 5258 | +36 30 689 9284 | joga@sivananda.hu
Számlaszámunk: 16200106-11604543      Adószámunk: 18079492-1-41

A Dhanurászana – Íjállás egyszerre emeli fel a test felső és alsó részét, így tehát ötvözi a Kobra- és a Sáskaállás mozdulatait, egyúttal ellensúlyozza az Ekeállás és az Előrehajlás hatásait. Mint a vadász, aki éppen meghúzza íját, ennél az ászanánál a kezünk és karjaink segítségével felhúzzuk lábunkat és törzsünket a levegőbe, s így testünk félkörívet alkot.

„AUM a nyíl, benne vessző a lélek, s Brahman célja a nyílvesszőnek.” – Szvámí Visnu-dévánanda

Jótékony hatásai

  • A Dhanurászana – Íjállás a teljes gerincet hátrafelé hajlítja, amelynek kedvező hatását élvezi a nyaki, mellkasi, ágyéki és keresztcsonttájéki szakasz. Összekapcsolja a kobra- és sáskaállás kedvező hatásait. A hátizmokat masszírozza, a reumatikus fájdalmat csillapítja. Segít a gerincet rugalmasan tartani.
  • Mivel a belső szervek, különösképpen az emésztőszervek hatékony masszázsban részesülnek az ászana alatt, az íjállás rendszeres gyakorlása megszünteti a székrekedést, javítja az emésztési rendellenességeket, valamint a bélrendszeri panaszokat.
  • Az ászana rendszeres gyakorlása eltávolítja a zsírlerakódásokat, erősíti az emésztő tüzet, valamint megszünteti a pangást a hasi zsigerekben.
  • Az íjállás különösen javasolt cukorbetegek számára, mivel szabályozza a hasnyálmirigy működését.
  • Nőknek különösen javallott az íjállás jótékony kismedencei hatása miatt.
  • A mellkasi terület kitágul, nagy adomány a légzőszervi problémákkal küzdőknek, mint pl. az asztmásoknak. (asztmás roham alatt nem végezhető!)
  • Segít a láb, a térdízületek és kéz reumatikus problémáin, korrigálja a görbe testtartást.

 

NEM AJÁNLOTT

  • Az íjállás magas fokú csontritkulás esetén a hason végzett ászanák veszélyesek lehetnek, hiszen a lengőbordák a legtörékenyebbek ilyenkor. Ebben az esetben kérje ki oktatója tanácsát.
  • Akinek SPONDYLOLISTHESIS-e (csigolya csúszása) van, annak TILOS a hátra hajlás. Helyette csak lapos derekú nyújtást lehet végezni.
  • Kismamák nem végezhetik.

 

MIKOR TANULJUK?

Ezt a gyakorlatot a jóga alaptanfolyam hetedik foglalkozásán tanuljuk.

 

***

Várunk szeretettel az év minden napján a Neked való jógával:

„A Jóga gyakorlásával megnő az energiád, az életerőd, az élethosszod és az egészséged szintje.” – Szvámí Sivánanda

„Bárki jógázhat, nem számít, mennyi idős, milyen vallású, milyenek az anyagi és egyéb körülményei. Fiatal vagy öreg, beteg vagy egészséges – mindenkinek hasznára válhat ez az évezredes tudomány.”  – Szvámí Visnu-dévánanda

Látogass el a FACEBOOK oldalunkra is, ahol folyamatosan friss híreket és tanításokat olvashatsz a jógával kapcsolatban.